Relaxdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu Relaxdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu

Relaxdag

Door: nelleke

02 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Maandag en dinsdag hadden we meer tijd om te relaxen. Maandag hebben we het jeugdevent nog voorbereid en doorgesproken. Daarna op toeristenjacht gegaan voor hangmatten, Surinaamse vlaggetjes en andere hebbedingetjes. Altijd leuk natuurlijk, ook voor de mensen thuis ;). Nadat we allemaal een hangmat hadden uitgezocht en de stad een beetje hadden gezien, zijn we weer naar huis gegaan en hebben we een heerlijke hollandse maaltijd voorbereid (broccoli, bloemkool, aardappelschijfjes en kipnuggets). De meiden waren blij met een paar groenten! :D

Dinsdag was een relaxdag. Samen met Nely en de kinderen zijn we in de auto gestap t naar een aangelegd strandje aan de Surinamerivier. Leuk detail is dat er na 4 meter een hek in de rivier is geplaats om de piranhas op afstand te houden. Ondanks de grote gevaren (:P) was het water heerlijk en konden we lekker wat zonnen ennnnn...in onze hangmatten liggen onder rieten hutjes. Ook al is dat een wat kunstmatig aangelegd, toeristisch gebeuren, we hebben er niet minder om van genoten! En natuurlijk zijn we hier en daar wat verbrand en zelfs bruiner geworden :D :D

Morgen jeugdevent. Het is nog spannend hoeveel jongeren er uiteindeijk op de stoep zullen staan! We zijn benieuwd en wachten af. We zien er naar uit om weer jongeren van Suriname te zien en te ontmoeten. Het is gaaf om naast de trainingen ook de gezichten te zien van de jongeren over wie het gaat.

Ow ja, en over die voeten: Mirjam heeft last van een slipperwond op de voet die is ontstoken en Nelleke heeft in haar enthousiasme van een stepdance voordoen haar teen gekneusd en beiden zijn nog niet volledig hersteld....gebed is welkom ;) (en misschien moeten we de voeten meer rust gunnen..*kijkt schuldbewust naar de grond*).

Slaap lekker voor nu, want hier is het tijd om in het mandje te stappen. Bij jullie is het midden in de nacht: werkze voor jullie, voor wie dit leest!

Een grote zwaai uit het zonnige Paramaribo!

ps: check voor iets meer foto's: http://nellekem.blogspot.com

pss: vanavond zijn ook Jonathan en Jan Cornell bij ons gekomen en gaan hun plekje ook innemen bij het jeugdevent en de komende training.

• 02 April 2008 - 15:52

JW:

ik dacht al, waar blijven die strand-foto's... :)

ziet er beter uit dan: 10/11 graden met wisselvallig weer!!pff

enjoy!

• 02 April 2008 - 20:04

Floor:

Wauw, ziet er mooi uit daar :-) Geniet ervan! En veel succes met alles, jullie zijn goed bezig :-)

Ons huisje leeft nog hoor Jess ;-)

Groetjes, Floor

• 02 April 2008 - 20:58

Elisabeth:

ach niels, wat zie je er toch schattig uit! Jullie verhalen zijn weer even een reden om weg te dromen naar het land van loszittende stoeptegels, colakreek en fluitende mannen. Nog 1 week hebben jullie te gaan. Wens jullie het goede toe, en Mirjam: volgende keer Jeruzalemsandalen voor gegarandeerde probleemloze voeten. Groet, Eli

• 03 April 2008 - 13:47

Anneloes:

Je boft maar broertje.
    Geniet er lekker van.
    x

• 03 April 2008 - 14:04

Anouk:

Heey Nelleke!!
    Chick.. zo te zien zit je daar wel goed ;) Ben je lekker aan het genieten?
    Leuke foto's en verhalen!
    Doe je wel voozichtig!! We willen je graag heel terug =P (A) Haha!
    Kusje!!

• 03 April 2008 - 14:17

Marjon:

oooooooooooo ik wil ook zon, zee en strand. Hebben ze geen leuke internetcursus daar nodig of zo.

Jullie hebben het verdiend. Na hard werken ff lekker relaxen.

• 03 April 2008 - 20:33

Mama Betty:

o, wat zullen jullie genieten, en blijv en doen want de 2 weken zijn alweer zowat voorbij. God bless you all.