Jeugdhappening - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu Jeugdhappening - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu

Jeugdhappening

Door: nelleke

03 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Gister was het de dag van de jeugdhappening op het terrein waar Klaske ook woont en waar haar kerk is: Lob Makandra. Een groot terrein waar we allerlei dingen konden doen, zoals voetbal, blind volleybal, rock solid spelletjes en step dance.

Het regende toen we wakker werden en het was spannend wat het weer zou gaan zijn de hele dag. Na een aantal buien werd het in de middag droog! :D Na een lekkere bak lasagna gemaakt door Gloria (collegaatje van Klaske) zaten we om 15.00u klaar om tieners te ontvangen... het was afwachten wat er ging komen. In Suriname kunnen het er net zo goed 20 als 500 zijn!
Om 15.30u begon het wat binnen te druppelen en uiteindelijk waren er om 17.30 uur ongeveer 100 tieners (lees: tieners, een enkele jeugdleider, ouders, kinderen en allerlei mensen van de straat) op het terrein bezig met snoepje happen, volleyballen met een vuilniszak, voetballen en stepdancen. Het was een mooi gezicht. Ondertussen werd er gebarbequed en popcorn gemaakt.

Om 19.00u was er een grote groep naar de kerk gekomen om een creatieve viering mee te maken met spelen, drama en een korte preek over het thema: Step Forward. Alle jongeren die er waren deden actief een stap vooruit om Jezus te volgen in hun eigen leven! Daarna werd het een feestje met de band, wat we nog nooit hadden gezien! Het dak ging eraf!

Het weer bleef goed tot na de kerkdienst, maar na 10 film in de buitenlucht begon het weer te gieten... gauw iedereen onder de afdakjes, maar de gezelligheid was niet minder! Om 22.00u was iedereen vertrokken en konden we op weg naar huis, ons bedje in!

Vandaag staat de tweede training op het programma. De mannen zijn even shoppen en de vrouwen tutten lekker in het huis, met koffie, een douche en de vraag: 'wat trekken we vandaag weer eens aan?' ;)
Vanavond gaan we in de stad van start met een verwachting van ongeveer 100 jeugdleiders!

Bid voor een goede training! (en voor de voet van Nel die nog steeds gekneusd is en waar ze eigenlijk niet op moest dansen gister..tja... *kijkt nog steeds schuldbewust naar de grond* - als je om deze reden niet meer voor de voet wilt bidden, dan begrijpen we dat :P)

Dank met ons voor nog steeds een goede onderlinge samenwerking en onze gezondheid (niemand is ziek!)

Een zwaai uit het zonnig/halfwbewolkt, 30 graden Paramaribo!

• 03 April 2008 - 15:35

Peter:

Gaaf die BBQ, stromen van regen en stromen van zegen! ;-)

Een zwaai uit het zonnig/halfbewolkt, 10 graden Frankfurt

• 03 April 2008 - 21:53

Wil:

goed werk mensen! klinkt goed en ziet er goed uit..
    Vandaag jullie gemist op de LW dag in Almere..maar in gedachten bij jullie.
    Benieuwd hoe het vanavond is gegaan..
    met een groet aan Klaske
    en een dikke hug voor Nel...
    lfs
    wil

• 04 April 2008 - 11:42

Erik:

Hey Mirjam,

Wat hebben jullie het enorm naar je zin.. Leuk om alle verhalen te lezen om zo een indruk te krijgen wat jullie allemaal doen aan de andere kant van de wereld. TOf ook om te lezen dat de mensen daar erg leergierig zijn.

Ik wens jullie nog heel veel succes en Gods zegen toe bij wat jullie nog gaan doen.

Vanavond Rock Solid in Woerden en ik wil voorstellen om met alle tieners voor jullie te bidden. ;)

Bye, bye,

Erik

• 04 April 2008 - 14:25

Marianne:

nou meiden, klinkt goed en leuk allemaal. een hele belevenis, succes nog even en plezier!
    groet Marianne

• 04 April 2008 - 22:28

Elisabeth:

Gisteren kwam het bericht van de vliegramp in Suriname tot mij, zal eerlijk zijn.. schrok behoorlijk, zeker toen ook de naam telesur viel. In een land als suriname: close en ons-kent-ons zal het wellicht als een donkere echo weerkaatsen. Denk aan jullie en wens jullie nog een goede tijd toe. Liefs, Elisabeth