werk aan die winkel (met surinaams accent) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu werk aan die winkel (met surinaams accent) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu

werk aan die winkel (met surinaams accent)

Door: mirjam

27 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Gisteren een drukke dag gehad. Klaske stond om 10 uur op de stoep en we zijn de hele dag druk geweest met de voorbereidingen voor de training. Actielijsten, boodschappenlijsten een compleet werkboekje en een duidelijke taakverdeling was het resultaat. Tussendoor even nasi en bami gehaald om op kracht te komen, want we merken dat we moe zijn en door de warmte ligt ons werktempo ook wat lager. Rond half 5 zijn we naar de stad gegaan naar het kantoor van Weid Mijn Lammeren, in de airco hebben we op topsnelheid de programmaboekjes gekopieerd enz. Rond 18:00 uur tijd voor ontspanning en afkoeling in het zwembad. We hebben het zelfs koud gehad... Daar waren ook Nely en de kids en met hen zijn we terug gereden naar ons huis. Tijd voor een broodje en wat tijd voor jezelf en daarna gingen Nelleke, Niels en Jessica op pad om te kijken of er nog wat te beleven viel in de buurt. Mirjam ging even op bezoek bij Nely om haar persoonlijke kapster te spelen en bij te kletsen, zoals zussen dat doen. De belevenissen van Nelleke, Niels en Jessica gingen niet veel verder dan veel blaffende honden en een gesloten shopping hall, dus ze stonden al snel weer op de stoep. De eigenaar van het huis kwam langs om iets uit te leggen over het alarm, want we vertrekken straks voor 4 dagen naar Nickerie. En er zijn veel inbraken in de buurt.
Ons vertrek zorgt er ook voor dat we geen internet hebben en jullie het even zonder onze belevenissen moeten doen. Maar zondagavond zijn we weer terug dus dan zullen we laten horen hoe de eerste training en jeugdhappening waren. Er zijn nu zo'n 60 aanmeldingen voor de training en dat is ver boven verwachting. We gaan zien of deze mensen allemaal komen. Willen jullie bidden voor een goede training, het is spannend en we hopen dat we echt met elkaar mogen leren en genieten van wat God gaat doen!

We maken ons klaar voor de reis van zo'n 4 uur over een hobbelige weg naar Nickerie... dus tijd om in te pakken.

• 27 Maart 2008 - 12:20

JW:

Heel veel succes, Gods zegen en geniet ervan!

greetz uit DH

• 27 Maart 2008 - 12:43

Patricia En Elisabet:

Minister Rouvoet was zojuist op kantoor en hij vroeg speciaal naar Mirjam de Bruijn, dus wellicht kun je even terugbellen... o ja, je vriend, die je zo mist natuurlijk, heeft gebeld. Hij ziet uit om je zachte lippen te kussen. The Meeting loopt volledig uit de hand, inmiddels zo'n 500 aanmeldingen, we hebben dagelijks overleg met onze hoofdacts die het hele programma gaan leiden. Dus zoals je ziet, we redden het hier prima. Groet vanuit kantoor 28 graden Celcius.

• 27 Maart 2008 - 14:31

Suzanne:

Ha Mir, je schoonzusje hier,

leuk om je verhalen te lezen en heb me gelijk maar even aangemeld om elke keer een nieuwe update te krijgen. Vragen Hosea, Ezra en Joel al naar tante Suzan?
    ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen over het avontuur in Nickerie.

Gods zegen en doe een poging om jullie niet te vergeten in mijn bidden.

Suus

• 27 Maart 2008 - 22:14

Peter:

nu Wilders de gemoederen in Nederland en ver daar buiten bezig houdt werken jullie je een slag in de ronte. zegen en zelfs in duitsland wordt voor jullie gebeden ;-)

tjuss

• 28 Maart 2008 - 09:45

Margreet:

Klinkt goed allemaal. Jammer dat we de koffers niet mochten dragen.. Heb nu eens alle berichten gelezen, blijkt dat Jan Cornell ook mee is :D Leuk!! Heel veel succes jullie.. laat de krokodillen niet bijten in het binnenland ;)..

• 28 Maart 2008 - 09:46

• 28 Maart 2008 - 09:47

• 28 Maart 2008 - 10:25

Marianne:

He zus,
    waar is jou megazonnebril?
    Leuk mee te kunnen leven door het lezen van de berichtjes, ben benieuwd naar de eerste trainingsronde.
    groet Marianne

• 29 Maart 2008 - 13:38

Henk:

Hi Jes en allemaal,
    Zo te zien gaan jullie het wel uithouden daar in Suriname. De film van Wilders lijkt met een sisser af te lopen, ik weet niet of jullie dar nog iets vernemen van ons nieuws. Veel succes met de trainingen. Zorg dat je ook nog wat tijd voor jezelf overhoudt.
    Liefs van thuis.

• 30 Maart 2008 - 11:15

Gerjanne En Peter:

Mirjam,
    Groetjes aan tante/zus Nely, zwager/oom Ruurd en de neefjes. Geniet van je tijd... hij is zo om! Je autootje is gerepareerd door je lieve pa, rijdt prima! Ruikt alleen een beetje naar Mirjam, maar we zetten alle raampjes open... en karren maar. Concert van Kees Kraayenoord in Kruiskerk was indrukwekkend, benieuwd of er ook wat van jouw jongeren waren! André Rouvoet was er ook en vroeg alweer naar je:-)

Groetjes van je fans

• 31 Maart 2008 - 09:20

Suma Bamba:

Allo Lief Mierjam

Iek wil wel bewaken voor jouw woning als ie weg ben.

Iek hoor wel lief

x Suma