Van 0 - 30*C - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu Van 0 - 30*C - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van yfc - WaarBenJij.nu

Van 0 - 30*C

Door: mirjam

26 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

En daar stonden we dan: koffers vol zomerkleren en prikwegolie op de Nederlandsche luchthaven. Dikke jassen aan om ons te beschermen tegen de sneeuw en kou. Zonder veel problemen door de douane (als je het fouilleren van Nel niet meetelt) aan boord van het grootste vliegschip van de KLM. Na 9 uur volgestopt te zijn met cola en dikke kerriesoep geland op een nieuw werelddeel! Zuid-Amerika, Paramaribo met een sprong van 0°C naar 30°C en een mooie zonsondergang. Klaske stond ons al op te wachten en zo reden we moe, maar enthousiast richting Paramaribo. Onderweg keken we onze ogen al uit door alle indrukken langs de weg: levensgevaarlijke automobilisten, huisjes naast elkaar die of heel mooi zijn of op instorten staan. Mensen buiten met een vuurtje, kinderen spelen overal. Maar vooral de mooie natuur, zoveel groen om ons heen, te mooi! Windje in de auto, loempia en cola in de hand en op naar een te gek huis waar we onze intrek konden nemen (zie de foto). Na een ritje door Paramaribo-City was het tijd om op zoek te gaan naar ons huis. Even zoeken geblazen maar met behulp van onze telefonische Tom Tom (Nely) wisten we haar en ons huis snel te vinden. Mirjam ontmoette blij en gelukkig haar zus Nely en haar ver-Surinaamde neefjes, die om de hoek wonen. Ook wij dronken een glaasje limonade bij de familie, waarna we lekker zijn gaan slapen (22.30u plaatselijke tijd – 2.30u Nederlandse tijd). Een lange dag lag achter ons, een nieuwe wacht!

Na een heerlijke nacht waarin we wat wisselend hebben geslapen door de warmte en oerwoudgeluiden zijn we begonnen aan de woensdag. Om 07:30 uur waren Niels en Mirjam klaarwakker en zijn we de dag gestart met een lekker bakje Nederlandse koffie. Ons uitzicht is heerlijk en het is hier nu al zo’n 28°C. We wennen omstebeurt aan de koude douche en maken ons klaar voor een bezoek van Klaske. We bereiden vandaag de training verder voor, dus we gaan direct lekker aan de slag! We hebben zaterdagavond een extra tienerevent in Nickerie zo gaat dat…

Via SMS hebben we vernomen dat het Alpha-team ook z’n plek heeft gevonden en gisterenavond al de Surinaamse Roti heeft geproefd… mogelijk zullen we ze vandaag nog wel ontmoeten. – check de foto’s voor de beelden bij ons verhaal!

• 26 Maart 2008 - 13:16

Gerard:

Leuk om jullie ervaringen te volgen. Ik wens jullie Gods Zegen toe voor alles wat jullie daar gaan ondernemen. En een behouden thuiskomst natuurlijk ;-)

• 26 Maart 2008 - 14:03

Patries:

Eej leukerds!

We zitten hier met zn drieeen (steven, elbert en moi) achter de laptop jullie verhaal te lezen...

Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!! Ga onwijs genieten en we lezen en bidden mee...

Oh jah... Het is hier saai zonder jullie ;)

Be geblessed!

• 26 Maart 2008 - 16:09

Eva:

He lui,
    tof om ff wat van jullie te lezen! Geniet ervan!!
    Liefs Eef

• 26 Maart 2008 - 16:34

Elisabeth:

Hou je hoofd koel, en drink vooral veel soft. gr. eli

• 26 Maart 2008 - 17:09

Peter:

ja dat heb je he nelleke met die tongpiercing..dan kom je lastig door de douane heen ;-)

• 26 Maart 2008 - 19:37

Henk, Marieke, Thijs:

Hoi allemaal! Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Sterkte/veel plezier/zegen bij alles!

Groetjes en speciaal voor Mirjam een kwijlerig kusje van Thijs (en zijn papa en mama)

• 27 Maart 2008 - 10:37

Ingeborg:

Dag dames,

Geniet ervan en veel werkplezier!

Be blessed, to be a blessing

Groet,
    Ingeborg

• 01 April 2008 - 18:27

Adrie:

Leuk om je verhalen te lezen! Jes en Mirjam. Ik mis jullie op kantoor.
    Kusjes en veel plezier!